Pareigų aprašymas

KULTŪROS INFRASTRUKTŪROS CENTRO
FINANSŲ SKYRIAUS VYRESNIOJO BUHALTERIO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

I SKYRIUS
PAREIGYBĖ

1. Kultūros infrastruktūros centro (toliau – Centras) Finansų skyriaus (toliau – Skyrius) vyresnysis buhalteris yra darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Pareigybės grupė – specialistai.
2. Pareigybės lygis – B.
3. Vyresnysis buhalteris yra tiesiogiai pavaldus Skyriaus vedėjui.

II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

4. Šias pareigas einantis darbuotojas turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
4.1. turėti ne žemesnį kaip aukštesnysis išsilavinimas, įgytas iki 2009 metų, ar specialusis vidurinis išsilavinimas, įgytas iki 1995 metų ar jam prilygintu išsilavinimu ;
4.2. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius apskaitą ir finansinę atskaitomybę, valstybės ir įstaigų biudžeto formavimą, turto apskaitą, dokumentų rengimo bei dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles ir kitus teisės aktus, reikalingus pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms vykdyti;
4.3 išmanyti pagrindinius apskaitos ir vidaus kontrolės principus;
4.4. gebėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir priimti sprendimus;
4.5. mokėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
4.6. turėti kompiuterinio raštingumo įgūdžių (mokėti dirbti „Microsoft Office“ ar kitu jį atitinkančiu programiniu paketu, mokėti dirbti kompiuterinėmis apskaitos programomis, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos biudžeto formavimui ir apskaitai naudojamomis kompiuterinėmis programomis, ir kitomis Lietuvos Respublikos valdžios ir valdymo institucijų duomenų bazėmis, informacinėmis sistemomis ir registrais, naudotis šiuolaikinėmis komunikacijos, informacijos paieškos, kaupimo ir perdavimo priemonėmis).

III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

5. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
5.1. darbo užmokesčio apskaitos programoje „Stekas – alga“ apskaičiuoja Centro darbuotojų darbo užmokestį ar kitas su darbo santykiais susijusias išmokas, išskaitymus iš darbo užmokesčio ir privalomas įmokas valstybei, užpildo atlyginimų žiniaraštį, suveda duomenis į Viešojo sektoriaus finansinės apskaitos bendrąjį posistemį (FABIS)
5.2. periodiškai atlieka išskaitymus iš darbuotojų darbo užmokesčio pagal vykdomuosius dokumentus dėl skolų išieškojimo ir išskaitymo;
5.3. darbo užmokesčiui apskaičiuoti kiekvieną mėnesį patikrina pateiktus darbo laiko apskaitos žiniaraščius, parengia ir išsiunčia kiekvienam darbuotojui atsiskaitymo lapelius su informacija apie jiems apskaičiuotas, išmokėtas ir išskaičiuotas sumas, darbo laiko trukmę;
5.4. vykdo darbo užmokesčio fondo stebėseną, rengia ataskaitą apie išlaidų darbo užmokesčiui plano vykdymą, prognozuojamą poreikį, panaudotą darbo užmokesčio fondą ir;
5.6. skaičiuoja kaupiamąjį atostogų rezervą;
5.7. organizuoja darbo užmokesčio programos techninio pobūdžio pakeitimus, atsiradusius dėl techninių klaidų, pasikeitusių teisės aktų reikalavimų ir pan.; 
5.8. rengia pažymas apie darbuotojų gautą darbo užmokestį, darbuotojams asmeniškai prašant;
5.9. kiekvieną ketvirtį teikia informaciją apie darbuotojų vidutinį darbo užmokestį;
5.10. registruoja darbo užmokesčio ir kitų su darbo santykiais susijusių išmokėjimų dokumentus;
5.13.VBAMS teikia asignavimų poreikio prognozę, reikalingą savalaikiam atsiskaitymams su darbuotojais, Valstybine mokesčių inspekcija ar socialinio draudimo valdyba, ir kt., 
5.14. rengia mokėjimo paraiškas ir mokėjimus sistemoje VIKSVA, susijusius su darbo užmokesčiu bei išskaitymais iš jo;
5.14. pagal kompetenciją rengia ataskaitas, suvestines ir deklaracijas, teikia finansinių ataskaitų rinkinių informaciją į VSAKIS (Viešojo sektoriaus apskaitos konsolidavimo informacinę sistemą) ir kitas informacines sistemas pagal poreikį, teisės aktų nustatytais terminais;
5.15. dalyvauja turto ir įsipareigojimų inventorizacijoje arba teikia duomenis, reikalingus inventorizacijai atlikti;
5.16. atlieka išankstinę finansų kontrolę, patikrindama ar atlyginimų mokėjimo dokumentuose užpildyti visi privalomi rekvizitai, ar pasirašyti visų atsakingų asmenų, ar atitinka  apskaitos dokumentų išrašymo tvarką, ar prie pagrindinių ūkinės operacijos dokumentų  yra teisingai užpildyti   papildomi  dokumentai,  reikalingi ūkinių operacijų detalizavimui  (sutartys, darbo laiko žiniaraščiai ir pan.);
5.17. atlieka einamąją finansų kontrolę patikrindama, ar pateikti pirminiai dokumentai užpildyti teisingai, ar jie įforminti nepažeidžiant nustatytų reikalavimų, reikalauja iš atsakingų darbuotojų laiku pateikti apskaitos dokumentus ar ataskaitinius duomenis;
5.18. kontroliuoja pateikiamų apskaitos dokumentų užpildymo teisingumą, ar juose užfiksuotos ūkinės operacijos neprieštarauja teisės aktų reikalavimams, reikalauja iš atsakingų asmenų, jei reikia, žodinių ar rašytinių paaiškinimų, papildomos informacijos, apskaičiavimų ūkinių operacijų teisėtumui pagrįsti;
5.19. formuoja dokumentų bylas pagal įstaigoje patvirtintą metų dokumentacijos planą, praėjus vieneriems kalendoriniams metams po bylos užbaigimo, sutvarko kaupiamas bylas ir perduoda į archyvą saugojimui;
5.20. registruoja, tvarko kitus savo veiklos dokumentus, užtikrina tinkamą dokumentų saugojimą, naikinimą ir perdavimą į Centro archyvą bei dokumentų, kurių reikia audito sekai užtikrinti, tinkamą tvarkymą ir saugojimą;
5.21. vykdo kitus Skyriaus vedėjo ir Centro direktoriaus, su Skyriaus veikla susijusius, nenuolatinio pobūdžio pavedimus.

__________________